SAT7TURK HABER -
$ DOLAR → Alış: 4,70 / Satış: 4,72
€ EURO → Alış: 5,48 / Satış: 5,50

YUHANNA ALTI KIRK DÖRT

Mustafa Mızrak
Mustafa Mızrak
  • 12.04.2018

Kelam şöyle diyor ((Tanrı önceden bildiği kişileri Oğlu’nun benzerliğine dönüştürmek üzere önceden belirledi. Öyle ki, Oğul birçok kardeş arasında ilk doğan olsun. Tanrı önceden belirlediği kişileri çağırdı, çağırdıklarını akladı ve akladıklarını yüceltti.))

Rab kendi isteği ve iyi amacı uyarınca İsa Mesih aracılığıyla kendisine oğullar olalım diye bizi önceden belirledi…Her şeyi kendi isteği doğrultusunda düzenleyen Tanrı’nın amacı uyarınca önceden belirlenip Mesih’te seçildik. Bir çoğumuz önceden belirlenmişlik kelamına karşı kuvvetli bir düşmanlık duyar. Ancak, önceden belirlenmişlik Kutsal Kitap’ın kelamıdır.

Kutsal Kitap’ta, önceden belirlenmişlik olarak tercüme edilen sözcüklerin Grekçesi, “önceden belirlemek, “atamak” ve “önceden karar vermek” anlamlarını taşır. Bu yüzden önceden belirlenmek, Tanrı’nın bazı şeylerin olacağına önceden karar vermiş olmasıdır.

Kelama göre Romalılar 8:29-30’da Tanrı belirli bireylerin Oğlu’nun benzerliğine dönüştürülmesini, çağırılıp aklanmasını ve yüceltilmesini önceden belirlemişti. Aslında, Tanrı belirli bireylerin kurtulacağına önceden karar verir. Kutsal Kitap’ta Mesih’teki inanlıların seçilmiş olduğundan söz eden birçok ayet vardır. Dileyen bu ayetlere bakabilir.

Önceden belirlenmişlik için yapılan en yaygın itiraz, bunun adil bir şey olmadığıdır. Tanrı neden bazı bireyleri seçmiş de öbürlerini seçmemiştir diye düşünüyor bazı kardeşler. Hatırlamamız gereken önemli şey kimsenin kurtulmayı hak etmediğidir. Hepimiz günah işledik ve hepimiz sonsuz cezayı hak ediyoruz Bunun sonucu olarak, Tanrı hepimizin sonsuzluğu cehennemde geçirmemize izin verse de tamamen adil olurdu. Ancak Tanrı bazılarımızı kurtarmayı seçer. Böyle yaparak seçmediklerine karşı haksızlık davranmamaktadır çünkü onlar hak ettikleri şeyi almaktadırlar. Tanrı’nın bazılarına lütufkâr davranmayı seçmesi diğerlerine karşı adaletsizlik değildir. Kimse Tanrı’dan bir şey hak etmez; bu yüzden kimse Tanrı’dan bir şey almazsa buna itiraz edemez. Buna bir örnek olarak, yirmi kişilik bir kalabalığın içinden rasgele beş kişiye para veren bir adamı gösterebiliriz. Para almayan on beş kişi buna kızmaya hakkı yoktur.

Çünkü adam onlara para vermeye mecbur değildi. Sadece bazılarına lütufkâr davranmaya karar vermişti.
Eğer kimin kurtulacağını Tanrı seçiyorsa, bu bizim Mesih’i seçip O’na iman etme konusundaki özgür irademizi büyük ölçüde baltalar.

Kelam bizim bir seçim hakkımız olduğunu; İsa Mesih’e iman eden herkesin kurtulacağını söyler ((Yuhanna 3:16; Romalılar 10:9-10)). Kelam hiçbir zaman Tanrı’nın Kendisine iman eden birisini ret ettiğini ya da Kendisini arayan birisini geri çevirdiğini tanımlamaz Önceden belirlenme Tanrı’nın sırrında, her nasılsa, bir insanın Tanrı tarafından O’na çekilmesiyle (Yuhanna 6:44) ve iman ederek kurtulmasıyla (Romalılar 1:16) birlikte etkin olur. Kimlerin kurtulacağını Tanrı önceden belirler ve bizlerin de kurtulabilmek için Mesih’i seçmemiz lazımdır. İki gerçek de aynı derecede doğrudur. Romalılar 11: 33 kelam bildirir: ((Tanrı’nın zenginliği ne büyük, bilgeliği ve bilgisi ne derindir! O’nun yargıları ne denli akıl ermez, yolları ne denli anlaşılmazdır.))

 

Endişede değil Sevgide Kalın.Endişe Sallanan Sandalye Gibidir.

Sizi meşgul Etmeyi Başarır Ancak Hiçbir Yere Varamazsınız.

 

Mustafa Mızrak / Gazeteci Yazar

YAZARIN SON YAZILARI
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ